Beste leden,
Per 2 oktober aanstaande loopt het huurcontract voor keuken & bar af.
Alhoewel het inmiddels vol zomer(vakantie) is, vinden wij het een goed plan u te laten weten dat aan de opvolging gewerkt wordt.
Op initiatief van het bestuur is de Commissie Horeca RZV ingesteld. Die heeft de taak de RZV-horeca voor de toekomst in te richten. De commissie bestaat uit Peter de Weerdt, Floor Smits, Ton vdr Cammen, Lianne Dagelet (namens de RSZV) en ondergetekende.
De inrichting van de horeca kent nogal wat vragen en punten die opgelost moeten worden voordat een definitieve keuze gemaakt kan worden. Het begint bij de visie wat voor verenigingsgebouw en horeca wij willen voor de RZV. Het spectrum reikt van strikt interne voorziening tot volledig open cafe-restaurant bedrijf aan het andere extreem. En bij de verschillende scenario’s horen dan weer bepaalde vergunningen, contracten, type uitbater, etcetera.. Wij denken dat de juiste richting tussen die extremen in ligt.
Wij onderkennen dat de keuze voor de horeca-toekomst heel belangrijk is voor de leden en de vereniging.
Wij zoeken naar een invulling waarbij de hoofdpunten zijn dat:
- de leden van alle leeftijden blij zijn met gastvrijheid, kwaliteit, assortiment en een prijsniveau onder "open horeca"
- de uitbater blij is met zijn/haar activiteiten en mogelijkheden, enthousiaste leden en een fair inkomen
- de vereniging blij is met een uitbater die een impuls geeft met initiatieven, een goede bijdrage aan de kosten van het gebouw en goed samenwerkt met RZV en RSZV
Dat regel je niet zomaar, daar ben je wel even mee bezig. Bovendien hebben zaken als vergunningen, contracten, zorgvuldig overleg met kandidaten en formele afstemming met de leden zo hun doorlooptijd. Daarom hebben wij het ingericht in etappes:
- eerst verzamelen wij nu informatie over alles wat er meespeelt, welke stappen wanneer genomen moeten worden en spreken wij ook met kandidaten die zich al gemeld hebben. dat is medio augustus rond.
- voor 1 september wordt er een voorstel/keuze bij het bestuur neergelegd voor een overbruggingsperiode. om zorgvuldig de definitieve keuze te kunnen maken stellen wij voor om vanaf 2 oktober eerst voor enige maanden een tijdelijke uitbater aan te stellen.
- voor eind oktober werken wij in afstemming met het bestuur toe naar de keuzes voor de toekomst en welke uitbater daar bij past zodat die keuzes in de ALV afgestemd kunnen worden met de leden
- begin 2014 kan de definiteve nieuwe dan van start, waarschijnlijk met een 1e contract voor een proefjaar.
Het zou in dit traject goed kunnen zijn om begin september alvast een sessie voor de belangstellende leden te houden voor inhoudelijke informatie en uitwisseling over hoe het traject er dan voor staat. Die interactie helpt ons te weten of wij de goede kant op gaan en om de ideeen en wensen van leden te benutten. En het helpt de leden in de aanloop al de aanpak en keuzes te overzien en doorgronden.
Wilt u er bij het lezen van dit stukje rekening mee houden dat de informatie een eerste aanzet is vanuit de gedachten zoals wij die nu hebben. Het leek ons dat u liever een eerste update zou hebben, dan later in het traject alles volledig en definitief.
Als u wilt reageren of suggesties mee wilt geven, dan is dat van harte welkom op marijn.romer@xs4all.nl
De commissie zal zeker reageren, vanwege de vakanties misschien met enige vertraging.
Wij houden u op de hoogte.
Met vriendelijke groet namen de commissie-genoten,
Marijn Romer