Op de najaarsledenvergadering 2016 is besloten om de verenigingsvlet een tweede leven te gunnen.
Het interieur wordt er volledig uitgehaald en opnieuw opgebouwd. De voortstuwing, een oude bejaarde Volvo Penta diesel, gaat eruit en er zijn vergevorderde plannen om over te gaan op volledig elektrische voortstuwing.
De vlet is omstreeks 1975 door Bouw Van Wijk gebouwd als prototype voor een snelle vlet.
Hij werd uitgerust met een 29kW Renault benzinemotor en was voorzien van een trimvlak. Dit met de bedoeling dat hij bij vol motorvermogen enigszins ging planeren.
De vlet bleek echter te zwaar of de rompvorm was niet goed genoeg om dat doel te bereiken. Met de latere types en een bescheiden belading ( twee man) lukte het snel varen overigens wel. De RZV heeft het prototype een jaar later van van Wijk overgenomen.
Een zwak punt van de Renault motor was altijd die ontsteking die ongelooflijk warm werd en dan pardoes ophield vonken af te geven. Een jaar of acht geleden (2007) is een gebruikte 18kWatt Volvo Penta diesel gekocht. Het trimvlak is vier jaar geleden (2012) verwijderd omdat de bevestiging hiervan lekkage veroorzaakte.
Een aantal klussers onder leiding van Alfred den Boestert zijn al druk bezig. De voortgang is goed te volgen via Facebook waar een aparte pagina voor is aangemaakt waarop de vorderingen van de renovatie goed te volgen zullen zijn,